9000 nowych fanów, prawie tysiąc komentarzy, setki lajków i udostępnień – to efekty ostatniej kampanii Tyskiego zrealizowanej na Facebooku. Z okazji 400 lat marki i osiągnięcia liczby 400 tysięcy fanów na najpopularniejszym portalu społecznościowym Tyskie oddało swój profil w ręce osób, które wykazały się tam największym zaangażowaniem.
Tyskie skończyło w tym roku 400 lat, zaś profil marki na Facebooku, jako pierwszy wśród profili piwnych osiągnął liczbę 400 tysięcy fanów. Akcja w social mediach była wprowadzeniem do obchodów okrągłej rocznicy. Głównym celem było pokazanie, że historia Tyskiego piwa tworzona jest głównie dzięki zaangażowaniu jej fanów.
Z tej okazji marka postanowiła uhonorować tych, którzy najbardziej zaangażowali się w historię marki tworzoną w świecie 2.0. Tych, którzy na co dzień komentują, „lajkują”, udostępniają zdjęcia Tyskiego lub umieszczają własne fotografie, czyli w aktywny, zaangażowany sposób współtworzą profil. – mówi Aleksandra Zarychta-Kuzalska, Kierownik ds. PR marek, Kompania Piwowarska. Spośród 400 tysięcy fanów wybrano pięć najbardziej aktywnych osób. Akcja została oparta na zupełnie innych zasadach niż większość dotychczasowych działań marek w social mediach. Zamiast tworzyć konkurs, który miałby zwiększyć zaangażowanie w działania na profilu, postanowiono zaskoczyć tych, którzy najbardziej zaangażowali się w budowanie historii marki Tyskie.
Zanim powierzono im moderację profilu, Tyskie zaprosiło swoich fanów do Tyskich Browarów Książęcych. Piątka wybrańców wzięła udział w zwiedzaniu Browaru, przeszła warsztat degustacji piwa pod okiem doświadczonego sensoryka, oraz dowiedziała się od specjalistów z zakresu social media, jak w efektywny sposób moderować profil o takim zasięgu i ilości fanów, jaką ma Tyskie. Goście wzięli także udział w specjalnej sesji zdjęciowej, podczas której wcielili się w piwną arystokrację z dawnych lat.
Po powrocie z Tychów, każdy z fanów dostał na profilu Tyskiego jeden dzień „tylko dla siebie”. Tego dnia, ukazywały się trzy posty jego autorstwa, został on także wyróżniony na specjalnym cover photo. Działania związane z akcją były skupione głównie na wygenerowaniu wartościowego contentu, który fani tworzyli dla fanów.
Dwójka tymczasowych administratorów: Tomasz Wojdak oraz Paweł Kuskowski, których posty były najbardziej kreatywne, ale przede wszystkim wzbudziły największe zaangażowanie wśród tyskiej społeczności została uhonorowana w specjalny sposób. Ich portrety zawisły w Tyskim Browarium po obu stronach portretu księcia pszczyńskiego Jana Henryka XI, stając się tym samym elementem tyskiej historii na zawsze.
Kulisy akcji można obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PGOvbPJnPmY
Opracowanie koncepcji kreatywnej, przygotowanie i koordynacja: Agencja TEQUILA POLSKA
Fotografie: Bartek Sadowski
Stylizacja: Kasia Michowska
Making of: f25 interactive production house
Działania PR: Q&AConsuting
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/fani-tyskiego-tworza-historie